9,1
Fantastisch

  • Adembenemend uitzicht
  • Dicht bij de heldere zee
  • In het bijzonder charmante Afitos

Op een heuvel vlakbij het charmante stadje Afitos, ligt het harmonieuze hotelletje Blue Bay. Doordat dit hotel 60 meter boven zee ligt is het uitzicht over de Egeïsche zee hier ongeëvenaard! Via een lange trap is het kiezelstrandje te bereiken, waar je een duik kunt nemen in het helderblauwe water waar Chalkidiki bekend om staat.

Hoewel je naar dit uitzicht haast wel kan blijven kijken, mag het hotel er zelf ook zeker zijn. De gebouwen van maximaal drie verdiepingen hoog bestaan deels uit natuursteen en op de terrassen van verschillende hoogte staan tropische palmbomen. De houten ligbedjes rondom het zwembad zien er uitnodigend uit. Voor kinderen is er een fijn kinderbadje. Restaurant Veranda ligt aan het randje van de klif, zodat je hier met het mooiste uitzicht een heerlijk ontbijtje kunt nemen. Tijdens het diner kun je niet alleen van de lekkerste gerechten van het buffet genieten, maar ook van het waanzinnige uitzicht met de schitteringen van het maanlicht in de zee. Heb je iets te vieren of wil je een uniek diner voor twee? Dan is het privédiner een romantische keuze.

Hotel Blue Bay ligt in de buurt van het op steen gebouwde Afitos. Dit is een ontzettend leuk plaatsje vol met traditionele en historische gebouwen. Maar Chalkidiki is de plek bij uitstek om te verkennen. Door bijvoorbeeld een auto te huren ontdek je hier de mooiste plekjes, zoals Koutsomylos. Deze prehistorische grafheuvel is een echte must-see als je in Afitos bent. De overblijfselen van de oude muren en de sporen van een oude steengroeve wijzen er allemaal op dat het oude Aphytis was opgericht in het midden van de achtste eeuw. Maar er zijn ook talloze verborgen baaitjes te ontdekken op de verschillende schiereilandjes op Chalkidiki.

Kamertypes

2-persoonskamer Deluxe zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 28m²
  • 1 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad, dubbele wastafel, föhn, badjas, badslippers
2-persoonskamer Deluxe zijzeezicht
geschikt voor 2 personen
oppervlakte circa 28m²
2-persoonskamer superieur zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • 1 x tweepersoonsbed (aparte bedden)
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: douche, wastafel, föhn, badjas, badslippers
2-persoonskamer zij zeezicht standaard
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 24m²
  • balkon
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: bad of douche, toilet
juniorsuite zeezicht
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 36m²
  • balkon met buitenzitje (gratis): ligstoelen, tafel
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, gratis)
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • koffie-thee faciliteiten
  • (woon) kamer, zithoek, zitbank
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met douche, wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers
suite zwembadzijde
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 12 jaar
  • oppervlakte circa 41m²
  • balkon
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, gratis)
  • cd/dvd-speler
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • koffie-thee faciliteiten
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met douche, dubbele wastafel, toilet, föhn, badjas, badslippers

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 69
  • totaal aantal verdiepingen: 2
  • authentieke accommodatie
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • geen lift aanwezig
  • kluisje (bij de receptie)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 1), à-la-carterestaurant (tegen bijbetaling, met airco), buffet restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen tijdens het diner)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 1
  • roomservice
  • televisiehoek
  • voorzieningen voor mindervaliden
  • parkeerterrein
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 3 keer per week
  • douchemogelijkheid bij vertrek/aankomst
  • bagagerie
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren niet toegestaan
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
  • kluisje bij de receptie: gratis
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: gratis
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
Kinderen
  • babybedje (beperkt beschikbaar)
  • kinderstoel (beperkt beschikbaar)
  • speeltuin
Verplicht
  • climate resilience tax: circa 7,00 € per eenheid per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 1), à-la-carterestaurant (tegen bijbetaling, met airco), buffet restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen tijdens het diner)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 1
Wellness
  • hamam (toegang tegen betaling)
  • jacuzzi (tegen betaling)
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (tegen betaling)
  • buitenzwembad (aantal 2, aantal 2, incl. 1 voor adults only)(zoet water, ligstoelen, parasol)

Verzorging

Logies/ontbijt
9.1
Fantastisch
39 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,1
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
9,1
Accommodatie algemeen
9
Locatie / ligging
9,4
Hygiëne
6
Kindvriendelijkheid
8,6
Prijs / kwaliteit
9,3
Kamer / appartement
9,4
Service / gastvrijheid
8,7
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Chalkidiki

Ontdek Chalkidiki

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 60 meter (kiezelstrand, via circa 150 traptreden, ligstoelen, parasol)
Afstand tot centrum: circa 700 meter
Afstand tot luchthaven circa 78 kilometer
Afstand tot bushalte circa 1000 meter
Afstand tot pinautomaat circa 650 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 600 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 600 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 600 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde apotheek circa 1000 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde arts circa 4000 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde ziekenhuis circa 45 kilometer
Handig om te weten
Indien je een transfer boekt: de bus kan niet voor de deur van het hotel stoppen. De bus rijdt tot aan de hoofdweg. Vanuit hier word je met een taxi/kleiner busje van het hotel zelf naar de receptie gebracht.
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Thessaloniki. Deze vlucht duurt ongeveer 2 uur en 50 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

IIn de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Nea Moudania - ongeveer 45 minuten

Nea Potidea - ongeveer 50 minuten

Kriopigi – ongeveer 95 minuten

Sani Beach - ongeveer 80 minuten

Kalithea – ongeveer 90 minuten

Metamorfosi - ongeveer 80 minuten

Hanioti – ongeveer 105 minuten, in het hoogseizoen zeker 2 uur ivm veel verkeer op de weg

Gerakini - ongeveer 70 minuten

Pefkohori - ongeveer 105 minuten, in het hoogseizoen meer dan 2 uur ivm veel verkeer op de weg

Neos Marmaras - ongeveer 115 minuten

Afitos – ongeveer 90 minuten

Polichrono – ongeveer 100 minuten

Ouranoupoli – ongeveer 105 minuten

Belangrijke informatie indien je de transfer bijboekt: Chalkidiki is een uitgestrekt gebied, hierdoor kan het voorkomen dat je eventueel moet wachten op gasten die met een andere vlucht aankomen. Vanaf Thessaloniki vertrekt een transferbus naar het splitsingspunt boven het schiereiland Kassandra. Hier splitst de transfer zich op, één bus zal doorrijden naar de plaatsen op Kassandra en de tweede bus rijdt naar de plaatsen op Sithonia en Athos.

Informatie over Griekenland

Hoofdstad:
De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Taal:
De officiële taal is Grieks. Maar met Engels (en in mindere mate met Duits) kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Griekenland is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. Op alle Griekse eilanden kun je pinnen. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen vind je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Griekenland voor de politie is 100. Wanneer je een ambulance nodig hebt, dan dien je 166 te bellen. Let op, deze alarmnummers mag je alleen gebruiken bij noodgevallen.


Eten & drinken:
Houd je van lekker eten? In Griekenland ben je aan het juiste adres. De Griekse keuken is divers. In de Griekse restaurants vind je zowel vlees- als visgerechten, maar ook smaakvolle vegetarische gerechten. Denk maar aan Gyros, Mousaka, Calamaris en Tzatziki. Trek in wat anders? Ook dit is mogelijk. In de toeristische plaatsen tref je een grote hoeveelheid aan van restaurants met de internationale keuken.


Het water in Griekenland is anders dan je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Wij adviseren je om flessen water te kopen in de supermarkt of in jouw hotel/appartement. Let op dat deze flessen goed zijn afgesloten en niet zijn gevuld met kraanwater.


Fooien:
Het is in Griekenland de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
Houd er rekening mee dat de winkels tussen 13.00-16.00 uur zijn gesloten i.v.m. de siësta. De winkels zijn 's avonds open tot ca. 20.00 uur. In de toeristische centra zijn ze zelfs tot ca. 22.00 uur geopend.

Voor- en naseizoen
Het is mogelijk dat het in het voor- en naseizoen (april, mei, juni en september, oktober) rustiger is in veel plaatsen in Griekenland. Vaak zijn niet alle winkels, bars en restaurants geopend. Omdat het dan niet altijd druk is met toeristen komt het vaak voor dat activiteiten niet worden aangeboden.

Feestdagen:
In Griekenland vinden de volgende feestdagen plaats tijdens de maanden april t/m oktober:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 28 oktober Dag van Nee

De Grieken vieren Pasen op een ander moment dan wij in Nederland. In Griekenland houdt men de Orthodoxe kalender aan.


Scooterhuur:
Voor het besturen van een scooter (en brommer) in Griekenland moet je een motorrijbewijs A hebben. Griekse verhuurmaatschappijen accepteren vaak een bromfietscertificaat of autorijbewijs B. Wanneer je toch besluit een scooter of brommer te huren zonder motorrijbewijs dan doe je dit op eigen risico.

Lees meer Griekenland
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.