7,6
Fantastisch

  • Adults only 16+
  • Overnachten in stijlvolle kamers
  • Alles tot in de puntjes verzorgd

Domes Miramare, A Luxury Collection Resort, biedt je een luxe Excellent vakantie in een perfecte ambiance. Verscholen tussen palmbomen en eeuwenoude olijfbomen ligt deze Excellent op een ultieme plek. Het hotel heeft een rijke geschiedenis en werd onlangs volledig gerenoveerd met verfijnde en natuurlijke materialen. De authentieke gastvrijheid is bewaard gebleven en iedereen staat klaar om je een fantastische vakantie te bezorgen.

De Emerald Retreat hotelkamers en suites zijn riant en pure verwennerij, bijna beter dan thuis. Voor wie net een beetje meer wil, zijn er ook suites die een mooi uitzicht over de Ionische Zee bieden. Zet die openslaande deuren naar je terras open, dan word je wakker met het ruisen van de zee op de achtergrond. Overdag kun je de lijn van relaxen doortrekken bij het zwembad of privé-strand. Onder het genot van een koel drankje en in de schaduw van de wuivende palmbomen … Genieten!

Gun je smaakpapillen iets unieks en ontdek de prachtige creaties die de met een Michellin-ster bekroonde kok iedere keer weer serveert. Maar niet voordat je een exotische cocktail hebt geproefd, gemaakt door de getalenteerde barman. Onder een prachtige sterrenhemel beleef je een mooie tijd met elkaar en draait het alleen maar om vakantie vieren. 

Sunweb Excellent: pure luxe

Voor Sunweb Excellent selecteerden we de beste hotels. Stuk voor stuk exclusieve resorts waar je heerlijk kunt bijkomen. In de spa, je riante kamer of op een bedje aan het paradijselijke strand. En het mooie is: ook deze luxe hotels zijn bij ons te boeken voor een scherpe Sunweb-prijs.

Kamertypes

2-persoonskamer algemeen type A (Emerald Retreat)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon of terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
  • dagelijs gratis mineraalwater
2-persoonskamer strandzijde type A (Emerald Retreat Beachfront)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon of terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
2-persoonskamer zeezicht type A (Emerald Retreat Sea View)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon of terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
suite dependance beperkt zeezicht (Jade Suite Panoramic Wing)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 39-42m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • niet-rokenkamers
  • balkon of terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer met: bad, douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
suite dependance zeezicht (Opal Suite Panoramic Wing)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 39-42m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • niet-rokenkamers
  • balkon of terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
  • dagelijs gratis mineraalwater
suite privé jacuzzi beperkt zeezicht (Jade Suite Panoramic Wing)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 39-42m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • niet-rokenkamers
  • terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • privéjacuzzi buiten verwarmd
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
  • dagelijs gratis mineraalwater
suite privé jacuzzi zeezicht (Opal Suite Panoramic Suite)
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 39-42m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • niet-rokenkamers
  • terras met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • nespresso machine (dagelijks aangevuld)
  • waterkoker
  • koelkast (gratis)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), duitstalige zender(s), franstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar: gehele dag)
  • strijkijzer
  • strijkplank
  • privéjacuzzi buiten verwarmd
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • ontbijt op de kamer mogelijk (tegen betaling)
  • turndown service
  • wake-up call
  • late check-out (op aanvraag, tegen betaling)
  • dagelijs gratis mineraalwater

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 182
  • totaal aantal verdiepingen: 2
  • klasse: luxe
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • lobby
  • eetgelegenheden: à-la-carterestaurant, buffet restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen in het restaurant)
  • drinkgelegenheden: lobbybar, cocktailbar, pool/snackbar
  • roomservice (tegen betaling)
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • voorzieningen voor mindervaliden (alleen op de begane grond, rolstoeltoegankelijk, aangepaste badkamer)
  • artsenservice
  • parkeerterrein
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • climate resilience tax
  • bedlinnen inclusief verschoning 7 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • bagagerie
  • gebruik van faciliteiten mogelijk bij vertrek
  • geldwisselkantoor (binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer 7 keer per week
  • huisdieren toegestaan max.: 1 huisdier(en) per kamer/appartement (alleen kleine dieren/honden, niet in algemene ruimtes en zwembad)
  • kluisje op de kamer: gratis
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis
  • wi-fi op de kamer: gratis
  • wi-fi bij de receptie: gratis
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • handdoekenservice: gratis
Verplicht
  • climate resilience tax: circa 10,00 € per eenheid per nacht contant of per creditcard te betalen (ter plekke te betalen, verplicht)
Optioneel
  • huisdieren, excl. voer: circa 20,00 € per stuk per nacht (op te geven bij reservering, ter plekke te betalen)
  • huisdieren, excl. voer:, circa 100,00 € per eenheid per nacht () (op te geven bij reservering, ter plekke te betalen)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: à-la-carterestaurant, buffet restaurant (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen in het restaurant)
  • drinkgelegenheden: lobbybar, cocktailbar, pool/snackbar
Sportfaciliteiten
  • tennisbaan (aantal 1) (niet overdekt, overdag gratis, 's avonds gratis)
  • waterskiën (tegen betaling)
  • watersporten: gemotoriseerd: tegen betaling
  • fietsverhuur (huur)
Wellness
  • jacuzzi
  • sauna (tegen betaling)
  • fitnessruimte (gratis)
  • yoga
  • massage (tegen betaling)
  • schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • buitenzwembad (aantal 2, geopend van 10:00 tot 18:00 uur, oppervlakte: ca. 244 m² en 120 m²)(adults only, zoet water, verwarmd temperatuur tussen 23 en 26 graden celsius (verwarmd van woensdag 30 april 2025 t/m maandag 2 juni 2025 en van zondag 21 september 2025 t/m zaterdag 11 oktober 2025, 1), buitenzitje (gratis): parasol, ligstoelen)

Verzorging

Logies/ontbijt
Halfpension
7.6
Fantastisch
5 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

7,6
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
7,2
Accommodatie algemeen
8
Locatie / ligging
7,8
Hygiëne
6,8
Prijs / kwaliteit
7,4
Kamer / appartement
8,6
Service / gastvrijheid
7,2
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Corfu

Ontdek Corfu

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (kiezelstrand, strandzitje)
Afstand tot centrum: moraitika circa 600 meter, benitses circa 6 kilometer, corfu-town circa 21 kilometer
Afstand tot oude centrum moraitika village circa 800 meter
Afstand tot luchthaven circa 19 kilometer
Afstand tot bushalte
Afstand tot pinautomaat circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 300 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 700 meter
Rustig gelegen
Handig om te weten
Dit hotel is alleen toegankelijk voor personen vanaf 16 jaar
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Corfu. Deze vlucht duurt ongeveer 2 uur en 50 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Kanoni – ongeveer 15 minuten

Perama - ongeveer 25 minuten

Kontokali – ongeveer 25 minuten

Kommeno – ongeveer 30 minuten

Gouvia - ongeveer 35 minuten

Agios Ioannis - ongeveer 35 minuten

Benitses - ongeveer 40 minuten

Danillia - ongeveer 40 minuten

Dassia - ongeveer 40 minuten

Agios Gordios – ongeveer 40 minuten

Pirgi-Ipsos - ongeveer 45 minuten

Moraitika - ongeveer 45 minuten

Agios Markos – ongeveer 50 minuten

Barbati - ongeveer 50 minuten

Kato Korakiana – ongeveer 50 minuten

Nissaki – ongeveer 55 minuten

Pelekas - ongeveer 55 minuten

Glyfada - ongeveer 60 minuten

Liapades - ongeveer 60 minuten

Ermones - ongeveer 60 minuten

Paleokastritsa - ongeveer 60 minuten

Agios Petros – ongeveer 90 minuten

Agios Georgios  – ongeveer 90 - 130 minuten

(Let op! Naar Porto Demo Boutique en Saint George Palace ongeveer 2 uur)

Agios Spyridon – ongeveer 110 minuten

Roda - ongeveer 110 - 130 minuten

Sidari - ongeveer 110 - 130 minuten

Acharavi – ongeveer 120 - 140 minuten

Let op:
het kan voorkomen dat de bus alle plaatsen langs moet, dan wijken deze tijden sterk af. De transfertijden kunnen dan oplopen. Ook door vertraging in het verkeer kunnen de transfertijden flink oplopen. De transferbus rijdt niet altijd in een vaste volgorde de plaatsen af.
De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kunt jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi. Voor de transfer terug naar  de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie. De transfertijden zijn als volgt:

Kanoni – ongeveer 10 minuten

Kontokali – ongeveer 15 minuten

Perama - ongeveer 20 minuten

Gouvia - ongeveer 20 minuten

Benitses - ongeveer 25 minuten

Danillia - ongeveer 20 minuten

Kommeno – ongeveer 25 minuten

Agios Ioannis - ongeveer 25 minuten

Agios Markos – ongeveer 25 minuten

Dassia - ongeveer 25 minuten

Ermones - ongeveer 25 minuten

Pelekas - ongeveer 25 minuten

Agios Gordios – ongeveer 30 minuten

Ipsos - ongeveer 30 minuten

Glyfada - ongeveer 30 minuten

Liapades - ongeveer 30 minuten

Kato Korakiana – ongeveer 30 minuten

Barbati - ongeveer 35 minuten

Moraitika - ongeveer 35 minuten

Paleokastritsa - ongeveer 35 minuten

Nissaki – ongeveer 40 minuten

Pirgi-Ipsos - ongeveer 45 minuten

Agios Georgios  – ongeveer 45 – 55 minuten

(Let op! Naar Porto Demo Boutique en Saint George Palace ongeveer 2 uur)

Agios Spyridon – ongeveer 55 minuten

Acharavi – ongeveer 50 - 70 minuten

Roda - ongeveer 50 - 80 minuten

Sidari - ongeveer 50 - 80 minuten

Agios Petros – ongeveer 90 minuten

Informatie over Griekenland

Hoofdstad:
De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Taal:
De officiële taal is Grieks. Maar met Engels (en in mindere mate met Duits) kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Griekenland is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
De officiële munteenheid is de euro. Op alle Griekse eilanden kun je pinnen. In de toeristische (bad)plaatsen vind je veelal meerdere pinautomaten. Wil je betalen met een credit card? Ook deze worden op veel plaatsen geaccepteerd.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart.
Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.


Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen vind je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Griekenland voor de politie is 100. Wanneer je een ambulance nodig hebt, dan dien je 166 te bellen. Let op, deze alarmnummers mag je alleen gebruiken bij noodgevallen.


Eten & drinken:
Houd je van lekker eten? In Griekenland ben je aan het juiste adres. De Griekse keuken is divers. In de Griekse restaurants vind je zowel vlees- als visgerechten, maar ook smaakvolle vegetarische gerechten. Denk maar aan Gyros, Mousaka, Calamaris en Tzatziki. Trek in wat anders? Ook dit is mogelijk. In de toeristische plaatsen tref je een grote hoeveelheid aan van restaurants met de internationale keuken.


Het water in Griekenland is anders dan je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Wij adviseren je om flessen water te kopen in de supermarkt of in jouw hotel/appartement. Let op dat deze flessen goed zijn afgesloten en niet zijn gevuld met kraanwater.


Fooien:
Het is in Griekenland de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 10% fooi te geven.

Openingstijden:
Houd er rekening mee dat de winkels tussen 13.00-16.00 uur zijn gesloten i.v.m. de siësta. De winkels zijn 's avonds open tot ca. 20.00 uur. In de toeristische centra zijn ze zelfs tot ca. 22.00 uur geopend.

Voor- en naseizoen
Het is mogelijk dat het in het voor- en naseizoen (april, mei, juni en september, oktober) rustiger is in veel plaatsen in Griekenland. Vaak zijn niet alle winkels, bars en restaurants geopend. Omdat het dan niet altijd druk is met toeristen komt het vaak voor dat activiteiten niet worden aangeboden.

Feestdagen:
In Griekenland vinden de volgende feestdagen plaats tijdens de maanden april t/m oktober:

  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria Hemelvaart
  • 28 oktober Dag van Nee

De Grieken vieren Pasen op een ander moment dan wij in Nederland. In Griekenland houdt men de Orthodoxe kalender aan.


Scooterhuur:
Voor het besturen van een scooter (en brommer) in Griekenland moet je een motorrijbewijs A hebben. Griekse verhuurmaatschappijen accepteren vaak een bromfietscertificaat of autorijbewijs B. Wanneer je toch besluit een scooter of brommer te huren zonder motorrijbewijs dan doe je dit op eigen risico.

Lees meer Griekenland
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.