7,6
Goed

  • Ontdek de Algarve en Alentejo
  • Kunst en cultuur
  • Prachtige route

Dag 1: Faro luchthaven – Tavira (40 km)

Overnachting in Tavira, in Vila Gale Tavira of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 2: Tavira – Castro Marin – Beja (150 km)

In Tavira raden we je aan om het oude stadsgedeelte, het kasteel, de vele kerken en niet te vergeten de terrasjes naast de Gilão rivier te bezoeken. In Castro Marim is het historische centrum met de kerk, het kasteel en Forte San Sebastian iets wat je niet kunt overslaan. Je vervolgt de dag in het moderne, maar rustige dorp Beja, met haar prachtige oude centrum.

Overnachting in Beja, in Beja Parque Hotel of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 3: Beja – Sesimbra – Setubal (200 km)

Na het ontbijt rijd je langs Azeitão naar Sesimbra. Je arriveert in Sesimbra rond de lunchtijd, waarbij we aanraden van een vers gegrilde zwaardvis te genieten in één van de restaurants. Na de lunch rijd je verder naar Setubal.

Overnachting in Setubal, in Hotel Luna Esperança Centro of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 4: Setubal – Lisbon – Setubal

Eenmaal een lekker ontbijt te hebben gegeten, pak je de trein naar Lissabon en spendeer je de dag dwalend door de fascinerende wereldstad aan de Tagus rivier. Bezoek de highlights als: Alfama, Baixa, Fado, Castelo de Sao Jorge, tram 28, Bairro Alto, Avenida da Liberdade, Mosteiro dos Jéronimos en Torre de Belém! Ook is het mogelijk met de boot naar Troia te gaan om daar te ontspannen.

Overnachting in Setubal, in Hotel Luna Esperança Centro of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 5: Setubal – Évora (100 km)

Na het ontbijt rijd je naar Évora, waar je de hele dag doorbrengt. De ‘witte stad’ is kenmerkend voor haar Portugese kunst en cultuur. De hoofdstad van het gebied spreidt zich uit over een platte heuvel. Deze plek, met maar liefst 40.000 inwoners, is een universitaire stad. Évora is ook het middelpunt van agriculturele producten. Geschiedenis is hier altijd zichtbaar, in elke straat, op elk plein en in elke schaduw. De stad is bijna geheel omringd door een Romeinse muur en wordt ook wel ‘Cidade Museu’ (museum stad) genoemd. In 1987 werd het centrum benoemd tot Werelderfgoed, door UNESCO. Karakteristieken van de gotische en Moorse bouwstijlen zijn de dubbele ramen in een puntvorm en het gebruik van decoratieve stenen in de balustrades.

Overnachting in Évora, in Evora Hotel of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 6: Evora – Silves (200 km)

Rijd langs het hart van Alentejo, omringd door het pittoreske landschap, welke bekend staat om haar eindeloze graanvelden, olijfplantages, zonnebloemvelden en wijngaarden. Eenmaal aangekomen in Silves, wat ooit de hoofdstad van het Moorse “Al-Gharb” was, is het imponerende Castelo dos Mouros al snel zichtbaar. Dit kasteel steekt ver boven de stad uit. Vandaag de dag verrast Silves je met haar prachtige uitstraling. De huizen en kerken zijn oud, maar zeker goed onderhouden.

Overnachting in Silves, in Hotel Colina dos Mouros of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 7: Silves – Porches – Paderne – Loulé – Almancil – Quarteira (75 km)

Na het ontbijt rijd je in de richting van Porches om het beroemde “Porches Pottery” te bezoeken. Hierna ga je naar het kasteel van Paderne, waarna je luncht in het kleine dorpje. Na de lunch pak je de reis weer op naar Loulé om het bekende “Mercado de Loulé” te zien. Later op de middag rijd je in de richting van Quarteira, maar stop eerst nog even in Almancil voor de kerk van São Lourenço.

Overnachting in Quarteira, in Pinhal do Sol Hotel of een vergelijkbare accommodatie.

 

Dag 8: Quarteira – Faro luchthaven (25 km)

Op deze dag reis je zelf terug naar de luchthaven in Faro.

Kamertypes

1-persoonskamer
geschikt voor 1 persoon
2-persoonskamer
geschikt voor 2 tot 3 personen
badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • klasse: comfort
  • authentieke accommodatie
  • huisdieren niet toegestaan
  • wi-fi in openbare ruimte: gratis

Verzorging

Logies/ontbijt
7.6
Goed
7 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

7,6
Goed 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
7,6
Accommodatie algemeen
6,9
Locatie / ligging
8
Hygiëne
7,4
Prijs / kwaliteit
7,6
Kamer / appartement
8
Service / gastvrijheid
7,7
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Algarve

Ontdek Algarve

Praktische informatie

Handig om te weten
  • Je verblijft op basis van logies ontbijt.
  • De hotels waarin je overnacht, zullen bij aankomst bekend worden.
  • Het gelijkwaardige hotel kan op een afstand van 0 tot 25 kilometer liggen van het aangeboden hotel.
  • Je verblijft tijdens de reis in comfortabele drie- of viersterrenhotels.
  • Indien je de reis wilt verlengen, neem dan voordat de fly & drive gaat boeken, contact op met ons call center. Zodra de terugvlucht geboekt is, kan deze namelijk niet meer gewijzigd worden.
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar de Algarve (Faro). De vlucht duurt ongeveer 3 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Op de volgende plaatsen is er geen reisleiding aanwezig, maar zijn zij uiteraard wel altijd telefonisch bereikbaar (bellen/WhatsApp): Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos en Lagos.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Quarteira - ongeveer 30 minuten

Olhao - ongeveer 30 minuten

Vilamoura - ongeveer 45 minuten

Olhos d'Agua - ongeveer 45 tot 60 minuten

Albufeira - ongeveer 60 tot 90 minuten

Praia da Galé / dos Salgados - ongeveer 70 tot 90 minuten

Armaçao de Pêra - ongeveer 90 tot 120 minuten

Carvoeiro - ongeveer 105 tot 120 minuten

Ferragudo - ongeveer 120 minuten

Praia da Rocha - ongeveer 120 tot 180 minuten

Praia do Vau - ongeveer 120 tot 180 minuten

Alvor - ongeveer 120 tot 180 minuten

Lagos - ongeveer 150 tot 180 minuten

Praia da Luz - ongeveer 150 tot 180 minuten

Santa Luzia Tavira - ongeveer 60 minuten

Tavira - ongeveer 60 minuten

Altura - ongeveer 60 minuten

Monte Gordo - ongeveer 60 tot 90 minuten

Mante Rota - ongeveer 60 tot 90 minuten

* Het is mogelijk dat je bij kleine gezelschappen (minder dan 10 personen) met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om een maximale wachttijd van 45 minuten na te streven.

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun je je melden bij de MTS-balie of Café Central. Hier zal een Sunweb reisleider of een lokale vertegenwoordiger jou verwijzen naar jouw taxi. Een dag voor vertrek kun je de vertrekinformatie terugvinden in de Sunweb App. 

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.