7,7
Goed

  • Moderne kamers
  • Adults only hotel
  • In het gezellige centrum van Tavira

Aan de rand van het gezellige oude centrum van Tavira ligt het adults only Hotel AP Maria Nova Lounge. De moderne kamers bieden een heerlijk comfort, prachtig uitzicht op de groene bergen en zijn bovendien erg ruim. Dit comfortabele hotel is een goed voorbeeld van historische architectuur stijl in Tavira. Drink een lekker drankje op het terras, geniet van een heerlijk dagje strand of bezoek het traditionele vissersplaatsje Cabanas.

Kamertypes

1-persoonskamer standaard
geschikt voor 1 persoon
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn
1-persoonskamer zwembadzijde
geschikt voor 1 persoon
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn
2-persoonskamer standaard
geschikt voor 2 personen
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn
2-persoonskamer zwembadzijde
geschikt voor 2 personen
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras met buitenzitje
  • minibar (inhoud tegen betaling)
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie, regionale zender(s), nederlandstalige zender(s))
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • badkamer met: douche, wastafel, toilet, föhn

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 4 sterren
  • totaal aantal kamers: 150
  • totaal aantal verdiepingen: 4
  • klasse: comfort
  • modern ingerichte accommodatie
  • receptie (24 uur geopend)
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • ontbijtruimte
  • eetgelegenheden: restaurant
  • drinkgelegenheden: lobbybar, pool/snackbar
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief
  • handdoeken inclusief
  • bagagerie
  • schoonmaak kamer
  • huisdieren niet toegestaan
  • kluisje op de kamer: gratis
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant
  • drinkgelegenheden: lobbybar, pool/snackbar
Wellness
  • wellnesscenter/spa: sauna, zwembad, fitnessruimte (gratis), massages (tegen betaling)

Verzorging

Logies/ontbijt
Halfpension
7.7
Goed
10 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

7,7
Goed 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
7,7
Accommodatie algemeen
8,3
Locatie / ligging
7,3
Hygiëne
7
Kindvriendelijkheid
7,7
Prijs / kwaliteit
7,7
Kamer / appartement
7,4
Service / gastvrijheid
7,6
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Algarve

Ontdek Algarve

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 4 kilometer (zandstrand)
Aan de rand van het centrum
Afstand tot centrum: circa 500 meter
Aan een riviertje
Afstand tot bushalte circa 200 meter
Afstand tot pinautomaat circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 800 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 500 meter
Handig om te weten
  • Er vinden werkzaamheden plaats naast het hotel waar Hotel AP Maria Nova Lounge geen invloed op heeft. Deze werkzaamheden hebben alleen gevolgen voor de kamers met zwembadzicht. Hotel AP Maria Nova Lounge zorgt er zoveel mogelijk voor dat gasten er weinig tot niets van zullen merken. 
  • Hotel AP Maria Nova Lounge ligt in een hoger gelegen deel van Tavira. Naar het centrum is het 500 meter over een deels hellende weg. Het schitterende strand op het eilandje voor de kust, het Ilha de Tavira, ligt op ca. 3 kilometer en bereik je per bus en boot.
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar de Algarve (Faro). De vlucht duurt ongeveer 3 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Op de volgende plaatsen is er geen reisleiding aanwezig, maar zijn zij uiteraard wel altijd telefonisch bereikbaar (bellen/WhatsApp): Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos en Lagos.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Quarteira - ongeveer 30 minuten

Olhao - ongeveer 30 minuten

Vilamoura - ongeveer 45 minuten

Olhos d'Agua - ongeveer 45 tot 60 minuten

Albufeira - ongeveer 60 tot 90 minuten

Praia da Galé / dos Salgados - ongeveer 70 tot 90 minuten

Armaçao de Pêra - ongeveer 90 tot 120 minuten

Carvoeiro - ongeveer 105 tot 120 minuten

Ferragudo - ongeveer 120 minuten

Praia da Rocha - ongeveer 120 tot 180 minuten

Praia do Vau - ongeveer 120 tot 180 minuten

Alvor - ongeveer 120 tot 180 minuten

Lagos - ongeveer 150 tot 180 minuten

Praia da Luz - ongeveer 150 tot 180 minuten

Santa Luzia Tavira - ongeveer 60 minuten

Tavira - ongeveer 60 minuten

Altura - ongeveer 60 minuten

Monte Gordo - ongeveer 60 tot 90 minuten

Mante Rota - ongeveer 60 tot 90 minuten

* Het is mogelijk dat je bij kleine gezelschappen (minder dan 10 personen) met een shuttlebus naar je accommodatie wordt gebracht. Er wordt geprobeerd om een maximale wachttijd van 45 minuten na te streven.

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun je je melden bij de MTS-balie of Café Central. Hier zal een Sunweb reisleider of een lokale vertegenwoordiger jou verwijzen naar jouw taxi. Een dag voor vertrek kun je de vertrekinformatie terugvinden in de Sunweb App. 

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.