8,8
Fantastisch

  • Schitterend uitzicht over zee
  • 3 à-la-carte restaurants
  • Uitgebreid entertainmentprogramma

Vanaf het luxe Hotel Enotel Lido Madeira is het uitzicht over zee waanzinnig. Het rotsstrand ligt dan ook op steenworp afstand, waardoor je gemakkelijk een duik in het helderblauwe water kunt nemen. Na een wandeling kun je het centrum van Madeira's meest bruisende stad, Funchal, bereiken. In deze cultuurrijke stad kun je uren door kleine straatjes slenteren en van een goed glas wijn op één van de terrassen genieten.

De stijlvolle kamers hebben allemaal gedeeltelijk zeezicht en zijn van alle gemakken voorzien. Vanaf het zwembad terras kijk je uit over het helderblauwe zeewater terwijl je van je net bij de poolbar gehaalde drankje aan het genieten bent of terwijl je bijvoorbeeld onder de warme Portugese zon aan het opdrogen bent nadat je een duik in het zwembad hebt genomen.

Dagelijks worden er voor jong en oud leuke activiteiten georganiseerd en 's avonds worden er regelmatig thema avonden georganiseerd en spetterende shows opgevoerd in de
Moonlight bar. Je kunt dineren in verschillende restaurants. Dagelijks wordt er een uitgebreid buffet verzorgd in het Atlantico restaurant, maar je kunt ook aanschuiven in één van de à-la-carte restaurants. Proef bijvoorbeeld de sushi en teppanyaki in het Japanse restaurant Kai of ga voor de typische keuken van Madeira in O Bailinho. Ook kun je je smaakpapillen verwennen in Italiaans restaurant Vela di Canale.

Kamertypes

2-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 28m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje: stoelen, tafel
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • verwarming
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
3-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 3 personen
  • oppervlakte circa 28m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje: stoelen, tafel
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • verwarming
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel
familiekamer zij zeezicht
geschikt voor 4 personen
  • oppervlakte circa 33m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje: stoelen, tafel
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • verwarming
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 4 slaapplaatsen (2 x tweepersoonsbed 150 x 190 cm)

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 348
  • totaal aantal gebouwen: 1
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 4)
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 2), buffet restaurant, aziatisch restaurant, italiaans restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 3, poolbar
  • roomservice
  • parkeerterrein (beperkt beschikbaar)
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis)
  • bedlinnen inclusief
  • handdoeken inclusief
  • douchemogelijkheid bij vertrek
  • bagagerie
  • kapsalon (binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer
  • huisdieren niet toegestaan
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis (op te geven bij reservering)
Kinderen
  • babybedje
  • kinderstoel
  • mini club, van 4 t/m 12 jaar
Verplicht
  • toeristenbelasting: circa 2,00 € per persoon per nacht (ter plekke te betalen, verplicht)
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 2), buffet restaurant, aziatisch restaurant, italiaans restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 3, poolbar
Sportfaciliteiten
  • gameroom
  • tafeltennis (gratis)
  • animatie, voor kinderen overdag, voor volwassenen overdag, 's avonds
Wellness
  • wellnesscenter/spa (toegang gratis): sauna, turks stoombad, jacuzzi, zwembad (gratis, verwarmd), rustruimte, fitnessruimte (gratis), massages (tegen betaling), schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
  • massage (tegen betaling)
  • schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (gratis)
  • binnenzwembad(zoet water, verwarmd, ligstoelen (gratis) )
  • kinderzwembad(geheel apart)
  • buitenzwembad(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )

Verzorging

All-inclusive
  • Ontbijt 07.30 - 11.30 uur
  • Lunch 12.30 - 16.00 uur
  • Snacks 22.30 - 0.00 uur
  • Diner in buffetvorm 18.30 - 21.30 uur
  • Diner in de 3 à-la-carte restaurants (Italiaans, Japans en de lokale keuken)
  • Middernacht buffet 0.00 - 07.00 uur
  • Lokale (alcoholische) dranken 10.00 - 0.00 uur
8.8
Fantastisch
14 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,8
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,9
Accommodatie algemeen
8,9
Locatie / ligging
8,9
Hygiëne
8
Kindvriendelijkheid
8,4
Prijs / kwaliteit
8,8
Kamer / appartement
9,1
Service / gastvrijheid
8,7
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Madeira

Ontdek Madeira

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 200 meter (rotsstrand)
Afstand tot centrum: circa 3 kilometer
Afstand tot bushalte circa 300 meter
Afstand tot pinautomaat circa 250 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 800 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 200 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 200 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde apotheek circa 300 meter
Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Madeira (Funchal). De vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de host(ess) of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.

De transfer

In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Funchal zijn als volgt:

Funchal - ongeveer 30 minuten

Caniço - ongeveer 15 minuten

Santa Cruz - 15 minuten

Calheta - ongeveer 50 minuten

Machico - ongeveer 15 minuten

De privétransfer

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven kun jij je melden met jouw voucher bij onze reisleiding en zij zullen je verwijzen naar jouw taxi. Voor de transfer terug naar de luchthaven zal onze reisleiding je tijdig informeren over de ophaaltijd bij jouw accommodatie.

Informatie over Portugal

Hoofdstad
De hoofdstad van Portugal is Lissabon.

Taal
De officiële taal is Portugees, maar met Engels of Frans kan je er ook vaak terecht.

Tijd
In Portugal is het 1 uur vroeger dan in België.

Valuta
De officiële munteenheid is de euro. Met je bankpas kan je geld opnemen via de bankautomaat. In de grote steden en in de toeristische centra zijn voldoende bankautomaten aanwezig. Ook in (de grotere) winkels is een betaling met bankkaart mogelijk. Daarnaast kan je op steeds meer plaatsen met je creditcard betalen. Enkel in kleine restaurants en winkels is dit niet mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of een Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- Voor personen onder de 18 jaar die zonder meerderjarige personen reizen, is een getekende verklaring nodig van ouder(s) en/of verzorger(s). Hier kan om gevraagd worden.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Portugal.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de ambassade of consulaat.
- Over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.

Let op!
Voor
Portugal geldt:
In elke reservering dient er minimaal 1 persoon per kamer 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen, kun je het beste een kijkje nemen op de website van het Instituut voor Tropische Geneeskunde:
https://www.itg.be//

Telefoneren

Je kan met je mobiele telefoon telefoneren in Portugal. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken, vanwege de hoge kosten die hiervoor aangerekend worden. Informeer hierover bij jouw provider voor je op vakantie vertrekt. Als je gebruik wil maken van internet via je telefoon, dan raden we je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Portugal voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Tijdens je vakantie in Portugal maak je kennis met de heelijke Portugese keuken. Wat dacht je van Cataplana (een stoofschotel van schaal- en schelpdieren met gekookte ham) of van Kip Piri-Piri, lekker pittig! Dit in combinatie met een glas wijn of een verfrissend pintje en jouw maaltijd is compleet.

Fooien
Het is in Portugal een gewoonte om in bars en restaurants tussen de 5% en 10% fooi te geven.

Openingstijden
De winkels in Portugal zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 13.00u en van 15.00u tot 19.00u geopend. Op zaterdag zijn de winkels van 09.00u tot 13.00u geopend. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer open.

Feestdagen
In Portugal vieren de Portugezen de volgende feestdagen:
- 1 mei Dag van de Arbeid
- 10 juni Dag van de dichter Camoes
- 15 augustus Maria Hemelvaart
- 5 oktober Dag van de Republiek

Lees meer Portugal
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.