8,7
Fantastisch

  • Nieuw hotel, geopend in juni 2022
  • Direct aan de lange wandelboulevard
  • Geniet op dit luxe adres

Tijdens een verblijf in het luxe Excellent Atzavara Hotel & Spa verdwijnt alles stress als sneeuw voor de zon. Op dit ronduit perfecte adres aan de mooie Costa Brava ontbreekt het aan werkelijk niets. Bovendien ligt het op een ideale plek, namelijk direct aan de lange wandelpromenade. Deze loopt helemaal door tot aan de naastgelegen plaats Malgrat Mar. En ook als je wilt genieten van zon en zee, dan zit je hier op de juiste plek, want na een klein stukje wandelen kun je je handdoek al uitrollen. 

In de perfect onderhouden tuin liggen fijne zwembaden omgeven door comfortabele loungebedden. Droom lekker weg in de zon met een fleurige cocktail in je hand. Geniet van een lange lunch in het mooi aangeklede restaurant. Of laat jezelf vertroetelen in het wellnesscenter tijdens een massage of hamambehandeling. Ontspannen kan ook goed in je riante, rijk gedecoreerde kamer. Deze is werkelijk perfect ingericht, wat een schitterende kamer!

Ook het eten is tot in de puntjes verzorgd in dit fantastische hotel. In de restaurants worden uitstekende Mediterrane gerechten geserveerd in combinatie met smaken uit andere culturen. Wil je na het diner nog genieten van een drankje, dan kan dat op het terras van het hotel bij de bar. Dat wordt genieten van je favoriete drankje en van een heerlijke, ontspannende vakantie!

Sunweb Excellent: pure luxe

Voor Sunweb Excellent selecteerden we de beste hotels. Stuk voor stuk exclusieve resorts waar je heerlijk kunt bijkomen. In de spa, je riante kamer of op een bedje aan het paradijselijke strand. En het mooie is: ook deze luxe hotels zijn bij ons te boeken voor een scherpe Sunweb-prijs.

Kamertypes

2-persoonskamer algemeen type A
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu
2-persoonskamer premium zwembadzijde
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 31m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu
2-persoonskamer voor alleengebruik
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu
3-persoonskamer algemeen type A
geschikt voor 3 personen
  • oppervlakte circa 29m²
  • 1 x eenpersoons bedbank
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu
3-persoonskamer premium zwembadzijde
geschikt voor 3 personen
  • oppervlakte circa 31m²
  • 1 x eenpersoons bedbank
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad of douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu
juniorsuite zwembadzijde
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 45m²
  • niet-rokenkamers
  • balkon met buitenzitje
  • koffie- en theefaciliteiten
  • koelkast
  • televisie (flatscreen, smart televisie, satelliettelevisie)
  • telefoon
  • airconditioning
  • verwarming
  • badkamer met: bad en douche, wastafel, toilet, föhn, make-upspiegel, badjas, badslippers
  • wake-up call
  • kussen menu

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 465
  • totaal aantal verdiepingen: 5
  • totaal aantal gebouwen: 1
  • authentieke accommodatie
  • modern ingerichte accommodatie
  • kindvriendelijk complex
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • ontbijtruimte
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 3), à-la-carterestaurant, buffet restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, sky/rooftop bar
  • televisiehoek
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • voorzieningen voor mindervaliden
  • parkeerterrein (beperkt beschikbaar)
  • wi-fi in openbare ruimte (tegen betaling), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief
  • handdoeken inclusief
  • douchemogelijkheid bij vertrek
  • bagagerie
  • minisupermarkt (in de directe omgeving)
  • souvenirwinkel (in de directe omgeving)
  • schoonmaak kamer
  • huisdieren niet toegestaan
Kinderen
  • babybedje
  • kinderstoel
  • kinderspeelruimte
  • mini club
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 3), à-la-carterestaurant, buffet restaurant
  • drinkgelegenheden: bar aantal 2, sky/rooftop bar
Wellness
  • wellnesscenter/spa (): sauna, hamambehandelingen, turks stoombad, jacuzzi, zwembad, massages (tegen betaling), schoonheidsbehandelingen (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice
  • binnenzwembad (aantal 1)
  • buitenzwembad (aantal 6)
  • dakzwembad(adults only)

Verzorging

Logies/ontbijt
8.7
Fantastisch
205 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,7
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Met partner
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,9
Accommodatie algemeen
8,2
Locatie / ligging
9,1
Hygiëne
8,2
Kindvriendelijkheid
8,4
Prijs / kwaliteit
9,1
Kamer / appartement
8,8
Service / gastvrijheid
8,8
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Costa Brava

Ontdek Costa Brava

Praktische informatie

In de omgeving
Afstand tot strand circa 150 meter
Aan de boulevard
Afstand tot luchthaven BCN circa 70 kilometer: GRO circa 30 kilometer
Afstand tot treinstation circa 300 meter
Afstand tot bushalte circa 300 meter
Afstand tot pinautomaat circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 50 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde (mini)supermarkt circa 300 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde apotheek circa 500 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde ziekenhuis Calella circa 7 kilometer
Vucht informatie

Je vliegt naar Barcelona of Gerona. De vlucht duurt ongeveer 2 uur. Bij aankomst op het vliegveld wordt je opgewacht door een medewerker van onze transfermaatschappij.

DE TRANSFER
In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken, behalve als je in Barcelona verblijft.

De transfertijden vanuit de luchthaven van Barcelona zijn als volgt:

Calella - ongeveer 60 minuten

Pineda de Mar - ongeveer 75 minuten

Santa Sussana - ongeveer 110 minuten

Malgrat de Mar - ongeveer 120 minuten

Blanes - ongeveer 135 minuten

Lloret de Mar - ongeveer 150 minuten

Tossa de Mar - ongeveer 180 minuten

De transfertijden vanuit de luchthaven van Gerona zijn als volgt:

Calella -  ongeveer 100 minuten

Pineda de Mar - ongeveer 80 minuten

Santa Sussana -  ongeveer 65 minuten

Malgrat de Mar - ongeveer 80 minuten

Blanes - ongeveer 50 minuten

Lloret de Mar - ongeveer 30 minuten

Tossa de Mar - ongeveer 50 minuten

Platja d'Aro - ongeveer 40 minuten

TRANSFER - LET OP!

Sunweb maakt gebruik van een shuttle service. Bij aankomst meld je je direct bij de transfermaatschappij en zal er geen reisleiding op de luchthaven aanwezig zijn. Wij streven ernaar dat iedereen binnen maximaal 90 minuten na het eerste contact met de transfermaatschappij in een transferbus onderweg naar de accommodaties zit.

Op de transfervoucher vind je een uitgebreide uitleg waar je je moet melden op de luchthaven. Lees deze instructie goed door.

Het kan voorkomen dat de bus meerdere plaatsen langs dient te gaan en daardoor kunnen de transfertijden oplopen. Ook door vertraging in het verkeer of bij de shuttleservice kunnen de transfertijden flink oplopen.

Het kan voorkomen dat je niet voor de ingang van je accommodatie afgezet wordt.  De op- en uitstapplek kan afwijken. Kijk in de Sunweb App voor de ophaaltijd en plek voor je transfer terug naar de luchthaven.

DE PRIVÉTRANSFER

Het is mogelijk om tegen een toeslag een privétransfer bij te boeken. Tijdens het boekingsproces bij stap 2 kun je dit aangeven. Op de luchthaven meld je je met je voucher bij transfermaatschappij en zij zullen je verwijzen naar jouw vervoermiddel (dit kan een minibus, grote bus of taxi zijn). Kijk in de Sunweb App voor de ophaaltijd voor je transfer terug naar de luchthaven.

Informatie over Spanje

Hoofdstad
De hoofdstad van Spanje is Madrid.

Taal
De officiële taal is Spaans. Maar met Engels of Duits kan je er ook vaak terecht.

Tijd
Spanje heeft geen tijdsverschil met België. Behalve op de Canarische Eilanden, daar is het 1 uur vroeger dan in België. Dit geldt zowel voor de zomer- als de wintertijd.

Valuta
De officiële munteenheid van Spanje is de euro. Met de bankkaart betalen in Spanje is geen probleem. Vrijwel overal zijn automaten aanwezig waar je met de kaart kan betalen. Ook betalen met creditcard is op vele plaatsen mogelijk.

Voltage
Het voltage is net als in België 220 volt. Het stopcontact is soms wel anders van vorm. In dat geval kan je een tussenstekker gebruiken.

Reisdocumenten
- Belgische identiteitskaart of Belgisch internationaal reispaspoort.
- Voor kinderen jonger dan 12 jaar is de Kids-ID verplicht.
- De reisdocumenten dienen geldig te zijn voor de gehele duur van het verblijf in Spanje.
- Indien je geen Belgische nationaliteit hebt, raden we je aan om contact op te nemen met je ambassade of consulaat.
- Het over de juiste en geldige reisdocumenten beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid.
- In iedere reservering dient er minimaal 1 persoon 18 jaar of ouder te zijn.


Vaccinatie
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site https://www.belgium.be/language_selection of de site van het Tropisch Instituut:
https://www.itg.be

Telefoneren
Je kan met je gsm telefoneren in Spanje. Wij adviseren je om dit zoveel mogelijk te beperken vanwege de hoge kosten die hiervoor worden verrekend. Informeer hierover bij je provider voor je op vakantie vertrekt. Wil je gebruikmaken van het internet via je gsm, dan raden wij je aan om dit via een draadloos netwerk te doen. Zet ook altijd je dataroaming uit in het buitenland.

Alarmnummer
Het alarmnummer in Spanje voor de politie, ambulance en brandweer is 112.

Eten & drinken
Spanje staat bekend om de tapas (aperitiefhapjes) en paëlla (rijst met kip en/of vis). Daarnaast staat Spanje bekend om de sangria, een fruitige wijn die geserveerd wordt in een karaf met verse vruchten.

Het water in Spanje is niet zoals je in België gewend bent. Het wordt afgeraden om kraanwater te drinken. Je kan het best flessenwater kopen in de supermarkt of bij je hotel/appartement.

Fooien
Het is in Spanje de gewoonte om een fooi van ca. 5% tot 10% te geven.

Openingstijden
De winkels in Spanje zijn geopend van maandag t/m zaterdag van 09.00u tot 14.00u en van 16.30u tot 20.00u. In de toeristische (bad)plaatsen zijn de winkels vaak langer geopend.

Feestdagen
In Spanje viert men volgende feestdagen:
- 1 mei: Dag van de Arbeid
- 15 augustus: Maria Hemelvaart
- 12 oktober: Spaanse Nationale Feestdag
- 1 november: Allerheiligen

Belangrijk
Het is verplicht toeristenbelasting te betalen in Catalonië en op de Balearen. De kosten hiervoor zijn per persoon per nacht, voor personen van 17 jaar en ouder. De kosten betaal je ter plaatse bij het inchecken en zijn afhankelijk van het aantal sterren van je verblijf.

Lees meer Spanje
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.