8,2
Fantastisch

  • Bijzonder oosters thema
  • Ruim opgezet
  • Grote zwembaden met glijbanen

De meest geschikte plek aan de Turkse Rivièra om helemaal 'zen' te worden is het prachtige Hotel Limak Lara. Dit volledig in oosterse stijl gebouwde hotel ligt pal aan het goudgele zandstrand van Lara en hoewel je hier helemaal tot rust kan komen is er ook genoeg leuks om te ondernemen.

Het gigantische hotel is zo ruim opgezet, dat overal knusse plekjes te vinden zijn. Onder de vele zwembaden is ook het yin yang zwembad te vinden, dat perfect bij het thema van het hotel past, maar ook de glijbaan in de vorm van een Chinese draak draagt een steentje bij aan het oosterse sfeertje. En dit is slechts één van de verschillende glijbanen die er te vinden zijn, dus voor waterpret ben je hier op de goede plek.

Bijzonder in het hotel is het restaurant op palen boven het water, je zou je hier bijna in het verre Myanmar wanen. Er zijn ook meerdere à-la-carte restaurants aanwezig waar je je onder kunt dompelen in de sfeer van verschillende landen. Zo kun je de lekkerste Italiaanse pasta's proeven, de Turkse keuken proberen of, hoe kan het ook anders, van Japanse en Thaise gerechten genieten.

Waar 'zen' worden voor de één languit van de zon genieten en een weldadige massage nemen betekend, wilt de ander zich juist ook lichamelijk inspannen. En dat kan tijdens de activiteiten van het animatieteam of door een balletje te slaan op de tennisbaan. Voor kinderen bestaat vakantie meestal vooral uit waterpret, buitenspelen en spelletjes doen; en dat kan allemaal perfect in de gezellige miniclub.

Kamertypes

1-persoonskamer algemeen
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 32m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad of douche, toilet, föhn
2-persoonskamer algemeen
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 14 jaar
  • oppervlakte circa 32m²
  • 1 x éénpersoonsbed
  • 1 x eenpersoons bedbank
  • 1 x tweepersoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad of douche, toilet, föhn
2-persoonskamer voordeeltarief
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen en 1 kind t/m 14 jaar
  • oppervlakte circa 30m²
  • 1 x éénpersoonsbed
  • 1 x eenpersoons bedbank
  • 1 x tweepersoonsbed
  • balkon met buitenzitje
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad of douche, toilet, föhn
familiekamer algemeen 2 ruimtes
geschikt voor 3 tot 5 personen max. 4 volwassenen en 1 kind t/m 14 jaar
  • oppervlakte circa 65m²
  • aantal slaapplaatsen: 4
  • balkon met buitenzitje
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie, nederlandstalige zender(s), gratis)
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • 1e slaapkamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer(s): 1 badkamer
  • 1e badkamer met bad en douche, toilet, föhn

Extra informatie kamertypes

De familiekamers hebben een tussendeur.

Faciliteiten

Algemeen
  • klasse: luxe
  • kindvriendelijk complex
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant, aziatisch restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), italiaans restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), mexicaans restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk)
  • drinkgelegenheden: bar, lobbybar
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • artsenservice
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 1 keer per dag
  • dekens
  • minisupermarkt
  • bakkerij (binnen de accommodatie)
  • souvenirwinkel (binnen de accommodatie)
  • kapsalon (binnen de accommodatie)
  • schoonheidssalon (binnen de accommodatie)
  • schoonmaak kamer 1 keer per dag
  • huisdieren niet toegestaan
  • kluisje op de kamer: gratis
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis
  • kinderstoel in het restaurant: op aanvraag gratis
Kinderen
  • babybedje
  • kinderstoel
  • speeltuin
  • speelweide
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant, aziatisch restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), italiaans restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk), mexicaans restaurant (tegen bijbetaling, reserveren noodzakelijk)
  • drinkgelegenheden: bar, lobbybar
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (gratis)
  • binnenzwembad(zoet water, verwarmd)

Verzorging

Ultra all-inclusive
* Maaltijden in buffetvorm
* Ontbijt 7.00 - 10.00 uur
* Uitslapersontbijt 10.00 - 11.00 uur
* Lunch 12.30 - 14.30 uur
* Diner 18.45 - 21.00 uur
* Turkse snacks 12.00 - 16.00 uur (vanaf 15 mei)
* Snacks 13.00 - 18.00 uur
* Koffie en thee 14.00 - 17.00 uur
* Ijs 14.00 - 17.00 uur
* Middernachtsnack 23.00 - 02.00 uur
* 1x gratis dineren in het à-la-carte restaurant (Turks, Italiaans, verre oosten, BBQ)
* Lokale (non-) alcoholische dranken 24 uur per dag
* Sommige geïmporteerde dranken 24 uur per dag
8.2
Fantastisch
31 Beoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties.
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,2
Fantastisch 100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
meest geboekt door Familie
Fantastisch
Goed
Gemiddeld
Matig
Ontevreden
8,2
Accommodatie algemeen
8,6
Locatie / ligging
8,2
Hygiëne
8,4
Kindvriendelijkheid
7,7
Prijs / kwaliteit
8,2
Kamer / appartement
8,3
Service / gastvrijheid
8,1
Faciliteiten

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen reviews in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Turkse Riviera

Ontdek Turkse Rivièra

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (zandstrand, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )
Afstand tot centrum: lara circa 500 meter, antalya circa 17 kilometer
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 100 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 1300 meter
Dolmus ( naar het centrum)
Handig om te weten

*Houd er rekening mee dat de familiekamers over meerdere trappen beschikken.
* De 3 á-la-carte restaurants (Italiaans, Mexicaans en Japans/Thais) zijn tegen betaling, dit bedrag verschilt per gerecht. Reserveren verplicht. Het Mexicaanse en Japans/Thaise restaurant zijn geopend vanaf 15 april.

* Van 1 november 2019 tot 1 april 2020 is het binnenzwembad verwarmd.

Vucht informatie
De vliegreis

Je vliegt naar Antalya. Deze vlucht duurt ongeveer 4 uur. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Houd er rekening mee dat je met vertrek en/of aankomst vanaf een regionale luchthaven mogelijk op de heen- en/of terugreis een tussenlanding hebt.

De transfer

In het boekingsproces is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden vanuit Antalya zijn als volgt:

Antalya Lara - 30 tot 90 minuten

Antalya Kundu - 30 tot 95 minuten

Antalya - 30 tot 95 minuten

Belek - 45 tot 120 minuten

Side - 60 tot 120 minuten

Kemer - 90 tot 150 minuten

Alanya - 120 tot 240 minuten

De transfertijden vanuit Gazipasa zijn als volgt:

Alanya - 60 tot 120 minuten

Side - 120 tot 240 minuten

Informatie over Turkije

Hoofdstad:
De hoofdstad van Turkije is Ankara.

Taal:
De officiële taal is Turks. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Turkije bestaat geen verschil tussen zomer- en wintertijd. In de zomer is het 1 uur later dan in Nederland. In de winter is het 2 uur later dan in Nederland.

Religie:
In Turkije is de Islam de belangrijkste religie. Vooral in het binnenland van Turkije speelt de Islam een belangrijke rol in het dagelijkse leven van de Turken en wordt de Koran strikt nageleefd. In de toeristische gebieden zijn de Turken meer Westers ingesteld.

Valuta:
In Turkije betaal je met de Turkse Lira. Naast de Turkse Lira kun je in de badplaatsen ook gewoon met euro's betalen. Je kunt geld opnemen bij een pinautomaat bij een bank. Aangezien de koers sterk kan wisselen, raden wij aan om kleine bedragen op te nemen. Betalen met een creditcard is bij sommige horecagelegenheden en winkels mogelijk. Vraag dit altijd even na, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Let er op dat creditcard transacties hoge kosten met zich mee kunnen brengen. In Turkije wordt er naast de reguliere kosten van jouw bank ook een percentage (ca. 5%) berekend door de Turkse bank, als je bij een bankautomaat geld pint met een creditcard.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Voor Turkije dien je in het bezit te zijn van een paspoort of identiteitsbewijs. Je paspoort of ID kaart moet nog minstens 150 dagen geldig zijn als je in Turkije aankomt.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Medische zorg in het buitenland
Voor deze bestemming heb je, in geval van medische zorg, een 111 formulier nodig. Deze kun je opvragen via jouw verzekering. De EHIC-pas (staat vermeld op de achterkant van je verzekeringspas) is op deze bestemming niet geldig.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Turkije voor de politie is 155. Voor de ambulance bel je 112 en het alarmnummer van de brandweer is 110.

Eten & drinken:
In Turkije kun je de heerlijkste gerechten proeven. De Turkse keuken is veelzijdig en internationaal. Vaak worden er in de hotels gerechten in buffetvorm aangeboden met een internationaal karakter. Turkije staat vooral bekend om de broodjes kebab. Houd je van zoet, dan is een bakje Turkse thee een aanrader. Lekker met een stukje baklava!

Het water is in Turkije niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij jouw hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Turkije de gewoonte om in bars en restaurants een fooi van ongeveer 10% te geven.

Openingstijden:
In Turkije zijn de winkels van maandag t/m zaterdag geopend van 09.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur. In de toeristische centra zijn de winkels 7 dagen per week van 09.00-23.00 uur geopend.

Feestdagen:

  • 23 april Onafhankelijkheidsdag voor kinderen
  • 19 mei Herdenkingsfeest Ataturk, Jeugd- en Sportdag
  • 30 augustus Dag der Victorie
  • 29 oktober Dag der Republiek
  • Na de Ramadan wordt het suikerfeest gevierd


Ramadan
De Ramadan speelt een belangrijke rol. Ondanks dat in de toeristische badplaatsen niet alles dicht is, is dit wel iets om rekening mee te houden. Ramadan 2025 zal van 28 februari t/m 29 maart zijn, maar de exacte datum kan nog wijzigen (afhankelijk van de stand van de maan).

 

Openbaar vervoer:
Turkije staat bekend om de Dolmus. Deze (kleine) busjes rijden in de drukke plaatsen af en aan. Voor weinig geld kun je met een Dolmus meerijden.

Lees meer Turkije
Selecteer kamertype
Selecteer luchthaven

Met wie & hoeveel kamers?

Selecteer het aantal kamers en het aantal personen per kamer. Met een baby of kinderen op reis? Vul dan de geboortedata in om de correcte korting en beschikbaarheid te zien.

Er is een fout opgetreden.

Helaas. Er ging iets mis met je aanvraag.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen je vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.