Boeken en betalen

  1. Home
  2. Vakantie
  3. Reisinfo
  4. Boeken en betalen

Boeken en betalen

 

Het maken van een boeking

Via Sunweb kan je heel gemakkelijk, snel en goedkoop een online boeking maken. Je ziet exact dezelfde beschikbaarheid en prijzen als onze medewerkers op het Contact Center en je boekt jouw reis direct in ons systeem. Na het boeken ontvang je per mail een bevestiging. Het is niet mogelijk om jouw vakantie via een reisbureau in te boeken.

Definitieve boeking
Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwt Sunweb dit als een definitieve boeking. Bij wijzigingen en annuleringen worden de Sunweb voorwaarden en de Algemene Voorwaarden Geschillencommissie gehanteerd. Ook een boeking op aanvraag beschouwt Sunweb als een definitieve boeking.

Aansprakelijkheid bij boeking
De hoofdboeker is aansprakelijk en verantwoordelijk voor de gehele boeking. De hoofdboeker is de eerste deelnemer die ingevoerd wordt bij de boeking. Alle correspondentie verloopt via het mail adres van de hoofdboeker.

Minimum leeftijd
Sommige bestemmingen hanteren een minimum leeftijd voor tenminste één van de reizigers.  

Daarnaast bieden wij ook adults only accommodaties aan. Het verschlit per accommodatie welke leeftijdsgrens ze hanteren. Wij vermelden op de accommodatiepagina wat de minimum leeftijd moet zijn van alle reizigers.

Minimum aantal deelnemers
Voor al onze vakanties geldt een minimum aantal deelnemers van 20 personen. 

Als er te weinig deelnemers zijn voor jouw reis(onderdeel), zullen wij je daarvan op de hoogte stellen. In dat geval zullen wij de reisovereenkomst direct opzeggen conform artikel 10.1 lid 1 van de Algemene reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen. Afhankelijk van de reisduur zullen wij dat doen uiterlijk:

•  20 dagen voor vertrek bij reizen van 6 dagen of meer; 
•  7 dagen voor vertrek bij reizen van 2 tot 6 dagen; 
•  48 uur voor vertrek bij reizen die minder dan twee dagen duren.

Indien mogelijk bieden wij je een zo goed mogelijk alternatief aan, met verrekening van het eventuele prijsverschil. Dit alternatief dient binnen 48 uur na ontvangst van het alternatieve voorstel te zijn aanvaard.

Voorboeking
Het is helaas niet mogelijk om een voorboeking te maken voor een vakantie.

Gratis annuleren

Gratis annuleren betekent dat jij jouw boeking binnen 3 dagen kosteloos kunt omboeken of annuleren. Zo kun jij zonder problemen met jouw reisgezelschap overleggen of jij de perfecte vakantie voor jouw reisgezelschap hebt ingeboekt. Je annuleert jouw vakantie gemakkelijk kosteloos binnen de 3 dagen na boeken via de Mijn SunwebJe kunt dan gelijk via onze website jouw nieuwe vakantie inboeken. Voor het omboeken van jouw vakantie kun je natuurlijk ook contact met ons opnemen. Gratis annuleren kunnen wij niet aanbieden op de volgende vakanties:

Binnen 10 weken voor vertrek boeken
Kort voor vertrek kunnen wij een vakantie helaas niet meer kosteloos annuleren of omboeken. Daarom bieden wij de mogelijkheid tot gratis annuleren aan op vakanties die buiten 10 weken voor vertrek worden geboekt.

Roompot vakanties
Onze vakanties naar de Roompot Vakantieparken kunnen wij helaas niet meer kosteloos annuleren nadat de vakantie is geboekt. 

Cruisevakanties
Op onze cruisevakanties gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Deze vind je hier.

Niet-flexibele vluchten
Voor niet-flexibele vluchten kopen wij rechtstreeks bij de luchtvaartvmaatschappij jouw vluchtstoelen in. Wanneer geboekt kunnen wij hier niet kosteloos wijzigingen in aanbrengen of de vlucht kosteloos annuleren. Hierdoor kunnen wij op niet-flexibele vluchten helaas geen gratis annuleren aanbieden. 

Boeking op aanvraag
Omdat wij voor jou gaan aanvragen of wij een extra kamer kunnen inkopen, kunnen wij een boeking op aanvraag helaas niet meer kosteloos annuleren.

Reeds bestaande boekingen
Een boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd wordt (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, bijboeken van een persoon etc.) kan niet meer kosteloos geannuleerd worden. 

Aanvragen & afwijkende boekingen

Aanvraag
Wanneer wij in onze eigen voorraad geen appartement of kamer meer beschikbaar hebben, dan is het soms mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of er in hun voorraad nog een appartement of kamer beschikbaar is.

Heb je de vakantie op aanvraag geboekt, dan krijg je ongeveer binnen 5 dagen antwoord op jouw aanvraag.

Is jouw aanvraag akkoord, dan ontvang je de factuur per mail. Is jouw aanvraag niet akkoord gekomen, dan neemt het Contact Center contact met je op.

Houd er rekening mee dat er op een boeking op aanvraag geen bedenktijd van toepassing is.

Afwijkende boekingen

Combinatiereizen
Sunweb biedt diverse Fly & Drive vakanties aan waarbij je in meerdere accommodaties verblijft. Bekijk het Fly & Drive aanbod.

Langere reisduur
Voor sommige vakantiebestemmingen is het mogelijk om een reisduur langer dan 29 dagen in te boeken. Wanneer dit mogelijk is, vind je deze reisduren terug in de prijstabel op onze website.

Wanneer wij de gewenste reisduur online niet aanbieden, kunnen wij deze afwijkende reisduur helaas niet voor jou inboeken.

Losse vlucht boeken
Voor de meeste bestemmingen kun je een losse vlucht te boeken. Het is dan niet mogelijk om via Sunweb een transfer bij te boeken. 
Wanneer je alleen een losse vlucht boekt is het belangrijk dat jouw mobiele nummer bij ons bekend is. Zo kunnen wij je bereiken als er een vluchtwijziging is.

Verlengen vlucht
Het is in sommige gevallen mogelijk om bij Sunweb een vakantie te boeken en daarna voor vertrek jouw heenvlucht te vervroegen of jouw terugvlucht uit te stellen naar een andere datum. Zodat je bijvoorbeeld een week op eigen gelegenheid reist en zelf jouw accommodatie regelt.

De kosten voor het vervroegen van de heenreisdatum of het uitstellen van de terugreisdatum kun je opvragen via ons Contact Center.

Let op: voor niet-flexibele vluchten is het niet mogelijk om de vlucht te vervroegen of uit te stellen.

Vervroeg je jouw vlucht of stel je jouw vlucht uit, dan heb je op de nieuwe datum van vertrek geen recht meer op de transfer van of naar de luchthaven. 

Bovenstaande informatie is alleen van toepassing wanneer je voor vertrek jouw vlucht verlengd. Wanneer je op bestemming jouw vlucht wijzigt gelden hier andere procedures en hogere tarieven voor. 

Last Minute

Je kunt tot de dag van vertrek een boeking bij Sunweb maken. Maak je een last minute boeking dan is het noodzakelijk om direct de betaling over te maken via Ogone. Dan kunnen wij er voor zorgen dat je zo snel mogelijk de reisbescheiden ontvangt.

Prijzen

Prijzen op de website
De prijzen op onze website zijn per persoon. De reissom per persoon vind je terug in de prijstabel bij de desbetreffende accommodatie.  De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen van september 2018. Indien zich na dit tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behoudt Sunweb het recht deze kosten door te rekenen.

Wisselende prijzen
De prijzen kunnen elke dag wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag naar een bepaalde bestemming of accommodatie en de voorraad die wij op dat moment hebben. Sunweb speelt daar op in. De prijzen liggen niet vast voor een heel seizoen, zoals dit jaren geleden nog wel het geval was. Als je jouw vakantie hebt geboekt, ligt de reissom vast. Deze kan niet meer aangepast worden.

Reserveringskosten
Per boeking berekent Sunweb 25,- euro reserveringskosten. Deze kosten worden berekend voor de afhandeling van jouw boeking.

Brandstofprijs
Voor alle vluchten wordt er, voor het zomer- of winterseizoen begint, een brandstofprijs vastgesteld. Tijdens een seizoen worden er geen toeslagen of kortingen meer doorberekend. 

Toeristenbelasting
Toeristenbelasting, ook wel klimaat- of verblijfsbelasting genoemd, is een lokale belasting die vaak wordt geheven op toeristen die in een bepaald gebied verblijven. Het bedrag wordt bepaald door de lokale autoriteiten en de hoogte ervan kan variëren per soort accommodatie en het aantal sterren. Bij de meeste accommodaties dien je ter plaatse bij aankomst nog een klein bedrag aan toeristenbelasting te betalen. De hoogte van dit bedrag vind je bij de beschrijving van de accommodatie en is gebaseerd op informatie die wij per datum van vaststelling hebben ontvangen. Sunweb wordt niet altijd geïnformeerd over wijzigingen in de hoogte van de toeristenbelasting. De prijzen op onze website zijn dan ook onder voorbehoud.

Faciliteiten
Het komt voor dat babybedjes, kluisjes en dergelijke tegen betaling zijn. De kosten hiervoor betaal je ter plaatse bij aankomst in de accommodatie.

Acties

Actiecodes
Gedurende het jaar is het mogelijk dat wij met leuke acties komen. Wanneer deze acties komen en wat de actie is, is van tevoren niet bekend bij het Contact Center. 

Hebben wij momenteel geen actiecode? Houd dan onze Facebook-pagina en onze nieuwsbrief goed in de gaten. Zo houden wij onze reizigers op de hoogte van de leukste aanbiedingen en acties.

Nieuwsbrief
Altijd op de hoogte zijn van onze scherpe aanbiedingen en extra voordelige acties? Schrijf je dan snel in voor onze nieuwsbrief. Zo mis je nooit meer de beste deal.

Houd er wel rekening mee dat deze aanbiedingen vaak snel uitverkocht kunnen zijn. Wacht dus niet te lang met boeken!

Betalen

Betalingstermijnen
De aanbetaling (minimum van 50,- euro) bestaat uit*:

de reserveringskosten
de SGR-bijdrage
de kosten van een eventueel afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering
de poliskosten wanneer er een verzekering is afgesloten
30% over de overige reisonderdelen
 
Dit bedrag dient binnen 7 dagen na boeken op onze rekening te staan. Houd hierbij rekening met de verwerkingstijd van de verschillende wijzen van betaling.

Het restantbedrag dient zes weken voor vertrek bij Sunweb binnen te zijn. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek boekt, maak je het totale bedrag in één keer over.

*Heb je niet-flexibele vluchten of een cruisevakantie geboekt? Dan gelden mogelijk afwijkende voorwaarden. Wanneer afwijkende voorwaarden van toepassing zijn word je hierop gewezen tijdens het boeken. 


Betalingsmogelijkheden

Adyen
Je kan ervoor kiezen om direct online na het boeken of via Mijn Sunweb via de beveiligde software van Adyen te betalen. Dit is een eenvoudige en slimme manier van betalen. Na het maken van een boeking kom je op de bevestigingspagina van je boeking terecht. Op deze pagina kan je ervoor kiezen om direct online te betalen. Adyen brengt je dan met één klik naar je vertrouwde omgeving waar je kan internetbankieren. Zo kan je veilig en snel je voorschot en/of saldo in orde maken! Voor betaling met Visa en Mastercard worden geen extra bankkosten berekend. Indien je beschikt over KBC online of ING Homepay, kan je ook opteren om via deze weg je betaling uit te voeren. Indien je bank BC/MC service aanbiedt, kan je ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Voor betalingen via KBC online, ING Homepay en Bancontact/Mister Cash worden geen kosten gerekend.

Creditcard
De vakantie kun je ook betalen met jouw creditcard, direct na het boeken of via Mijn Sunweb. Dit kan met een VISA of MasterCard. 

Internetbankieren
Het is uiteraard ook mogelijk om de betaling zelf in orde te maken via een overschrijving. Het is belangrijk dat je bij de overschrijving jouw boekingsnummer vermeldt. Houd er rekening mee dat door verschil in banken het een aantal dagen kan duren voordat de betaling verwerkt is in jouw boeking. Heb je een last-minute vakantie geboekt? In verband met de verwerkingstijd kun je tot 7 werkdagen voor vertrek een bankoverschrijving doen. 

De betaling maak je over naar:
Bankrekening: NL29 RABO 0356 3119 61
BIC: RABONL2U
Ten name van: Sunweb Group Netherlands B.V.

Belangrijk is dat je in de omschrijving jouw boekingsnummer vermeldt.

Klarna
Je kunt jouw aanbetaling/reissom achteraf betalen met Klarna. Meer informatie vind je op onze Vragen & Contact pagina.

Acceptgiro
Wij versturen geen acceptgiro kaarten.