Neem je speciale bagage mee, dan kun je dit aangeven tijdens de online boeking. Je ontvangt dan van ons een mail met meer informatie. Via Mijn Sunweb kun je eenvoudig jouw speciale bagage aan ons doorgeven. Wanneer je bent ingelogd, open je jouw boeking en klik je op 'Voeg speciale bagage toe'. Vervolgens kun je per reiziger het formulier invullen zodat wij de juiste gegevens hebben om jouw speciale bagage aan te melden. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zitten.
Hieronder vind je een kleine opsomming van afwijkende bagage die je kunt meenemen:
Houd er rekening mee dat jouw speciale bagage niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden er extra kosten gerekend voor het meebrengen van speciale bagage in de standaard transfer. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw speciale bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.
Meer informatie over speciale bagage vind je op onze Vragen & Contact pagina.
Overwinteraarsbagage
Vlieg je met Brussels airlines dan is ruimbagage niet bij de boeking inbegrepen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om overwinteraarsbagage bij te boeken. Je kunt bij Sunweb ruimbagage bijboeken van 20, 25 of 30 kilo. Dit kan je bijboeken via Mijn Sunweb.
Vloeistoffen in de handbagage
Vloeistoffen en gels kunnen alleen in jouw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:
• Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
• Verpakte vloeistoffen en gels zitten in 1 doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter
• Elke reiziger reist met maximaal 1 plastic 1-literzakje
• Medicijnen en babyvoeding die nodig zijn tijdens de vlucht zijn toegestaan.
Er zijn twee uitzonderingen:
Het is belangrijk dat je bij de handbagagecontrole het plastic zakje met de vloeistoffen en gels apart aanbiedt.
Het verschilt per airline of het is toegestaan om jouw huisdier mee te nemen op de vlucht en welke regels daar vervolgens aan verbonden zijn. Houd er daarnaast rekening mee dat het niet in iedere accommodatie is toegestaan een huisdier mee te nemen. Meer informatie over huisdieren in de accommodatie vind je hier.
Brussels airlines
Tijdens de vlucht is het mogelijk om een huisdier mee te nemen.
Tot maximaal 8 kilo (huisdier + reistas) mag je jouw huisdier meenemen in de cabine. Houd er rekening mee dat het huisdier minstens 12 weken oud moet zijn. De reisstas/kooi mag niet groter zijn dan 118 cm/45 inch (of de afmetingen voor handbagage, 55x40x23 cm). Je mag maximaal 1 reistas per passagier meenemen.
Is jouw huisdier zwaarder dan 8 kilo? Dan kan jouw huisdier mee in het bagageruim. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de grootte van de kennel. Meer informatie vind je op de website van Brussels airlines.
Neem jij een huisdier mee? Neem dan contact met ons op zodat wij Brussels airlines kunnen informeren.
Houd er rekening mee dat jouw huisdier niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden er extra kosten gerekend voor het meebrengen van een huisdier in de standaard transfer. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw huisdier bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je. Check ook de algemene regels voor het meebrengen van een huisdier op de transfer hier.
Overige airlines
Flexibele vluchten
Neem contact met ons op voor meer informatie over regels omtrent huisdieren mee op de vlucht.
Niet-flexibele vluchten
Je kunt jouw huisdier zelf aanmelden bij de airline. Dit doe je door in te loggen in de selfservice van de airline met het PNR-nummer dat vermeldt staat achter de geboortedatum van de reizigers op de factuur en op de tickets.
Je kunt gratis 15 kilo aan extra medische bagage meenemen. Voorwaarde is wel dat je een medische verklaring in het Nederlands en Engels kunt overleggen bij de check-in balie.
De medische bagage kun je meenemen als ruimbagage of verdelen over jouw ruim- en handbagage. Houd er dan wel rekening mee dat de handbagage altijd maximaal 10 kilo mag zijn.
Het is belangrijk dat wij jouw medische bagage vooraf aanmelden. Hiervoor heeft het Contact Center de volgende informatie nodig:
• Wat is de medische bagage?
• Waar wordt het voor gebruikt?
• Wat is het gewicht?
• Wat zijn de afmetingen?
• Neem je de medische bagage mee in het ruim of in de cabine?
Let op: heb jij niet-flexibele vluchten geboekt? Dan is het belangrijk dat je jouw medische bagage zelf aanmeldt bij Transavia. Dit doe je door in te loggen op Mijn Transavia met het PNR-nummer dat staat vermeldt achter de geboortedatum van de medereizigers op de factuur en op de tickets. Onder 'Vraag medische services aan' meld je jouw medische bagage aan.
Doorgaans is het geen enkel probleem om te vliegen met een gipsverband. We raden wel aan een attest te vragen aan je arts, om te bewijzen dat je gezond genoeg bent om te vliegen. Als jouw gipsverband minder dan 48 uur voor vertrek wordt aangebracht, kan een spleet worden voorzien, zodat de bloedsomloop niet wordt afgekneld.
Overige airlines
Voor vluchten van andere luchtvaartmaatschappijen dan Brussels airlines kun je contact met ons opnemen voor meer informatie.
Een tussenlanding kan altijd voorkomen. Is de tussenlanding al bekend dan wordt dit aangegeven tijdens jouw boeking. Houd er rekening mee dat een tussenlanding altijd nog kan worden toegevoegd aan jouw vluchtschema. Een tussenlanding wordt altijd weergegeven op jouw ticket. Ook kun je dit terug zien in Mijn Sunweb.
Het komt soms voor dat vliegtuigen door omstandigheden vertragingen oplopen. Voor de eventuele extra kosten die hierdoor ontstaan, hanteert Sunweb de voorwaarden van de Geschillencommie Reizen. Sunweb is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan. Ook niet voor de gevolgen hiervan op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst waardoor aanvullend openbaar vervoer niet meer mogelijk is of noodgedwongen een vrije dag moet worden opgenomen. Daarnaast is ook de EU-regelgeving met betrekking tot Denied Boarding Compensation van toepassing. Deze regelgeving omvat bepalingen over vergoedingen voor geannuleerde vluchten, overboekingen op de vlucht, kwijtgeraakte en beschadigde bagage en langdurige vertragingen.
Meer informatie hierover vind je op deze website.
Op onze website kun je per accommodatie bekijken of vertrek vanaf een regionale luchthaven mogelijk is. Dit vind je terug onder het kopje ‘vluchtinfo’.
Op de luchthavens en in het vliegtuig kun je (tax free) inkopen doen. Vloeistoffen en gels die je na de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden verpakt en waar nodig verzegeld. Het zegel is 1 dag geldig. Wanneer je een overstap hebt, mag je het zegel niet verbreken tot je op jouw eindbestemming bent aangekomen.
Op alle vluchten zijn de maaltijden en drankjes niet inbegrepen. Aan boord kun je tegen betaling een keuze maken uit diverse snacks, broodjes en dranken.
Brussels Airlines
Je kunt op twee manieren verloren bagage melden bij Brussels Airlines:
1. Meld het verlies van bagage voordat je de luchthaven verlaat, door naar de balie te gaan van Brussels Airlines in de hal met bagagebanden óf naar de balie met verloren/gevonden bagage van de luchthaven. Je ontvangt van Brussels Airlines dan een uniek referentienummer (bijv. BRUSN12345) waarmee de airline jouw bagage kan volgen. Hoe meer informatie je kunt geven over jouw koffer (kleur, stijl, merk, unieke kenmerken etc.), hoe meer je Brussels Airlines helpt bij het vinden van jouw bagage.
2. Meld het verlies van bagage, binnen 24 uur na de werkelijke aankomstijd van jouw vlucht, online (in het Engels of in het Duits). In het invulveld van het ticketnummer vul je het boekingsnummer van Sunweb in gevolgd door 000000 (bijv. 3961234000000)
Overige airlines
Voor verloren bagage bij andere airlines adviseren wij je direct contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij voor de te volgen procedure.
Wanneer je bij Sunweb een vlucht en accommodatie boekt, heb je de mogelijkheid om een transfer tegen kosten bij te boeken. De transfer is niet standaard inbegrepen, tenzij anders vermeld op onze website. Tijdens de transfer word je meestal begeleid door onze reisleiding. Wanneer er bij jouw vakantie voor de gehele reisduur een huurauto is inbegrepen heb je niet de mogelijkheid om een transfer te boeken. Je neemt de huurauto dan direct in ontvangst op de luchthaven en voert de transfer op eigen gelegenheid uit.
Maak je gebruik van onze transfer? Wij streven ernaar om al onze gasten direct voor de accommodatie af te zetten. Dit zodat je nauwelijks hoeft te lopen met jouw bagage. Alleen in situaties dat plaatselijke omstandigheden of bepalingen dit onmogelijk maken, word je op een uitstapplaats zo dicht mogelijk bij jouw accommodatie afgezet. De resterende afstand kun je dan te voet of per taxi afleggen. Eventuele kosten zijn voor jouw eigen rekening.
Heb je tijdens het boeken niet direct jouw transfer geboekt? Check dan snel onze transferpagina.
Ferry overtocht
Een aantal van onze bestemmingen bevatten een ferry overtocht. Wanneer dit van toepassing is op jouw vakantie, kun je dit terugvinden op de accommodatiepagina onder ‘vlucht’. De totale transfertijd is in dat geval afhankelijk van de vertrektijden van de veerboot. Het kan voorkomen dat jouw vlucht niet aansluit op het vaarschema van de ferry. In dat geval zal Sunweb jou voor vertrek informeren en regelen wij een overnachting op het vaste land.
Eilandhoppen
Wanneer je een eilandhop-vakantie bij ons hebt geboekt, vaar je van eiland naar eiland. Het exacte reisschema ontvang je bij aankomst op de luchthaven van bestemming. Hoe lang je op welk eiland zult verblijven en wanneer je naar het volgende eiland vaart, is afhankelijk van beschikbaarheid en het vlucht- en vaarschema. Het reisschema is te allen tijde onder voorbehoud.
In de bus zelf zijn huisdieren door Europese regelgevingen niet toegestaan. Sommige bestemmingen staan wel toe dat het huisdier wordt vervoerd tussen de koffers in een draagmand onder in het ruim van de bus.
Houd er rekening mee dat jouw huisdier niet altijd zomaar mee kan in de normale transfer. Soms worden er extra kosten gerekend voor het meebrengen van een huisdier in de standaard transfer. In andere gevallen is het mogelijk dat er een speciale transfer moet worden aangevraagd. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening. Wanneer je jouw huisdier bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je. Check ook de algemene regels voor het meebrengen van een huisdier op de vlucht hier.